Jak skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża najczęściej wiąże się z przybraniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są metody, żeby skutecznie wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O upragnioną figurę dobrze zatroszczyć się już w czasie ciąży. Oczywiście nie jest to najlepszy czas, żeby katować się ścisłą dietą. Ciało kobiety w ciąży zużywa trochę więcej energii niż zazwyczaj. Ograniczenie niezdrowego jedzenia i słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, aby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To ginekolog może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym wsparciem młodej mamy w walce o wymarzoną sylwetkę są codzienne przechadzki z maleństwem. Przyniosą one korzyści zarówno matce, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie czasu na świeżym powietrzu. Zamiast spacerować wolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie realizowania tego codziennego obowiązku.

Gdy upłynie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, aby zrelaksować się. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale intensywne treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać dawną figurę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje świeżo upieczonym matkom.